Starta upp en förskola?

Idag är jag typ lyckligast på jorden, det blev jag när chefen på de förskolor jag vikarierat lite på ringde mig och fråga om jag var intresserad av ett jobb, vikariat iaf till slutet av Juli. Självklart var jag det.
Jag och två till ska starta upp en akut förskola från och med nu på Måndag och det ska vara öppet till i slutet av Juli sen får vi se vad det blir där efter. Det är en 75 % tjänst och förskolan kommer få inskola 15 barn. Det är ungefär den informationen jag har fått än sålänge. Vi har en vecka på oss innan barnen ska släppas in, vi ska ordna med massa papper och sen göra i ordning lokalen. Ska dit på Måndag och skriva på anställningsavtal och få nycklar och lite så. Ska bli jätte spännande och jag blev självklart jätte glad när han ringde. Men samtidigt är jag jätte nervös på hur det kommer att bli, visst jag har ju vikarierat väldigt mycket och så men det är ju inte samma sak som att vara en av tre som driver en förskola liksom, det kommer vara mycket större ansvar och mer att göra.
Men känns skönt att veta vad man får i månaden och sen att man vet när man ska jobba, tryggare på nått vis och man kan planera bättre utifrån det än vad man kan göra när man är vikarie och aldrig vet när man ska jobba i princip.
Vi får se, vill inte skriva för mycket nu och jag vet helelr inte så mycket än men självklart kommer det ett inlägg på Måndag hur det gick första dagen och så absolut. Men gissa vad nervös jag kommer att vara!=)
Men är väldigt glad för att jag fått denna chansen och hoppas på att det ska gå bra. Nu blir de ju inget sommarjobb på äldreboendet men det gör inget, ja har fått denna chansen och klart jag tackar ja till den. Kan ju fortfarande hoppa in och jobba lite då och då på helger och så på äldreboendet så helt av med mig blir dem inte=P

Nu har ni fått lite uppdatering av jobbvärlden hos mig hehe nu ska jag snart lägga mig för börjar bli trött, har vart en lång dag, men otroligt rolig=)
Natti

Kommentarer
Postat av: moster

Vad roligt för dig var inte nervös det fixard du
utan problen

2008-02-19 @ 22:04:51
Postat av: Marcus

Grymt kul läsning! Detta kommer bli skit kul ska du se, det kanske finnas lite fjärilar i magen just nu, men du kommer klara det galant!

2008-02-20 @ 12:16:33
Postat av: systeryster

fan vad jag e glad för din skull. det kommer gå bra det kan jag nästan lova:) lycka till nu vi synes på fredag puss puss

2008-02-20 @ 20:51:07
Postat av: Angelica

grattis gumman =)

2008-02-21 @ 14:05:50
URL: http://snultan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0